Friday 8 March 2013

BUNTAT KELAPA



91 comments:

  1. JANGAN BELI DI BLOG INI. SAYA DITIPU DENGAN BLOG INI. DIA ADA 3 BLOG TERMASUK BLOG INI. TOLONG BERHATI2 SEMUA. SELEPAS SAYA TRANSFER SEHINGGA UANG SAYA TINGGAL RM2 LEBIH. DIA TIPU SAYA PADANGKAN DIA DAH BERJANJI, SIAPA TAK PERCAYA BOLEH HUBUNGI EMAIL SAYA. BUKTI MASIH ADA SAYA SIMPAN. DENGAN NOMBOR DIA JUGA.

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM BUAT SIDANG PEMBACA SEKALIAN.. SYA MENULIS PADA HARI INI DGN RASA TANGUNGJAWAB BERSAMA SBGAI SEORG MUSLIM.. UNTUK PGETAHUAN SEMUA DI ZAMAN INI TERLALU BNYK PENIPUAN DI DALAM PENJUALAN BARANG2 MISTIK DI MALAYSIA.. SYA PERNAH BERURUSAN DGN SATU BLOG DI MANA SEGALA BARANG DI DALAM BLOG TERSEBUT DI BERITAHU ADALAH HASIL PENARIKAN DARIPADA ALAM BUNIAN@GHAIB.. SBNRNYA SYA PERNAH MENULISKAN TENTANG PENIPUAN INI DI DALAM BLOG TERSEBUT TETAPI SISTEM BLOG TERSEBUT AKAN MNYEKAT SEGALA CUBAAN UNTUK MENDEDAHKAN HAL INI.. BAHKAN AKAUN ANDA AKAN DI SEKAT.. SYA DAHULUNYA PENGIKUT TEGAR BLOG TERSEBUT DAN SGT MEMPERCAYAINYA TETAPI SETELAH SYA MELAKUKAN KAJIAN MENDALAM DAN MEMBUAT UJIAN KE ATAS BATU@ DI SEBUAH MAKMAL GEOLOGI SEBUAH UNIVERSITI DALAM MALAYSIA.. 90% BATU YANG ADA D MAHARKAN D DALAM BLOG TERSEBUT ADALAH PALSU DAN BERLAINAN KANDUNGANNYA INDAH KHABAR DARI RUPA SPERTI CONTOH BATU GELIGA ULAR CINTAMANI(GUCMANI) SETELAH DI BUAT KAJIAN SYA MENDAPATI BAHAWA KANDUNGAN ORGANIK BATU IALAH BATU BIASA DAB TIDAK ADA SATUPUN DNA ULAR BGITU JUGAK DGN GLIGA ULAR TEDUNG SELAR(GUTS),GEKIGA UKAR SAWA(GUSAWA) DAN SBGAINYA.. DI DALAM BLOG ITU JUGAK TELAH BANYAK MENJUAL BATU MANI GAJAH DARI BERBAGAI SPESIES DAN NAMA HASIL DARIPADA BUATAN PEMILIK BLOG TERSEBUT YG MENGELARKAN DIRI BELIAU TOK MAT.. TETAPI SYA JUGAK TELAH MENGHANTAR BEBERAPA BUAH SAMPLE BATU MANI GAJAH UNTUK DI BUAT KAJIAN KE ATASNYA DAN KPUTUSAN MENGESAHKAN BAHAWA BATU ITU BUKAN BATU MANI GAJAH DAN ADA DI ANTARANYA ADALAH BATU SINTETIK DAN AKIK BIASA DAN TIDAK ADA SATU PUN DNA DARI GAJAH DARI BATU TERSEBUT.. BELIAU JUGAK SELALU MENGATAKAN BAHAWA BELIAU ADALAH SEORG PEMBEKAL BATU KPADA PNIAGA2 LAIN DI SEMENANJUNG MALAYSIA BAGI MENGABURI MINDA PARA PELANGGANYA.. BELIAU JUGAK SERING MENGAKU BHAWA SELALU MENDAPAT BATU DARI ALAM GAHAIB DAN YANG MENGHARAIKAN BATU YG SAMA AKAN DI DAPATKAN SMULA SPERTI GELIGA SERI BUNGA ALAM,DELIMA,GELIGA ULAR LIDI, DANA ALASAN BELIAU IALAH PIHAK BUNIAN TAHU RAMAI YANG NAK BATU NIE SEBA TUE DEPA KASIH KAT KITE.. BUNIAN ADALAH MAKHLUK ALLAH YANG TGGI IBADATNYA KPADA ALLAH DAN SALING MEMATUHI HUKUM AGAMA ALLAH DAN KENAPA MEREKA NAK MEMBERI BATU2 HIKMAH YANG BOLH MENJADI POTENSI MENSYIRIKKAN ALLAH.. RENUNG@KAN DAN FIKIR2KAN.. BANYAK LAGI SEBENRNYA PEMBONGKARAN YANG SYA NAK BONGKARKAN.. NIAT SYA HYA SATU JGN MUDAH TERTIPU DENGAN BLOG TERSEBUT.. GELIGA BUNIAN.BLOGSPOT.COM. I.ALLAH KITA SAMBUNG DGN PEMBONGKARAN LAGI BNYK LAIN KALI. DEMI ALLAH APA YG SYA CAKAPKAN INI ADALAH BENAR SEMATA2 BENAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 lah bro..aku ni mahar kt blog tu tkda masalah apa pun..sorry to say bro lu baru beli barang kt geliga bunian berapa banyak..aku setiap bulan mahar kt blog tu alhamdulillah semua o.k jer..atau hg sendiri hati busuk..kalau tokmat gb penipu aku tk mahar la kt blog hampir berbelas ribu..kalau hg tk percaya hg cari aku kt sana..sudahlah jgn dok buat fitnah kt tokmat..atau lepas ni hg akan bermasalah.. bodoh bangang la ko ni..

      Delete
    2. Kalau hang penipu memfitnah tokmat gb,hang terimalah nanti kifarahnya..

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. salah satu item yang dia katakan lagi ialah TASBIH KIYAI HAJI LEBAR.. TASBIH TERSEBUT SBNRNYA ADALAH BATU GUNUNG BERAPI BIASA YANG DI BELI DARI SEORG PEMBEKAL KEPADA TOK MAT.. SYA PERNAH MELANCONG KE INDONESIA SEWAKTU MELANCONG SYA ADA PERGI KE SEBUAH TEMPAT DI SANA YANG MENJUAL BATU2 GELIGA PALSU DAN BLOG GELIGA BUNIAN JUGAK ADA MENJUALNYA DI ANARANYA GELIGA MADU,GELIGA ULAR LIDI,BULUH BERTEMU RUAS,TASBIH KIYAI HAJI LEBAR, DAN BNYK LAGI DENGAN HARGA CUKUP MURAH.. RM10 PUN XSAMPAI BAGI SATU ITEM.. TAPI PALSU.. NAMUN BELIAU TETAP MNEGASKAN BAHAWA BENDA ITU ASLI WA,AUPUN ADA BUKTI KUKUH BAHAWA BENDA ITU PALSU.. YANG PERNAH TERJEBAK DALAM BLOG TERSEBUT SYA SARANKAN SUPAYA MEMBUAT UJIAN KETULENAN BATU DI MAKMAL BATU PERMATA ATAS KEPUAS HATIAN BERSAMA..SYA HARAP SGT BERTAUBATLAH TOK MAT GELIGA BUNIAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pn ada tasbih ni tapi o.k jer..mungkin hati perut hg busuk allah tk izinkan sesuatu bermafaat pada diri hg..

      Delete
  4. Sya setuju BLOG TOK MAT GB barangnya xasl. Nama item pun di buat. Putera itulah puteri inilah. Dan mnyedihkan lagi NAMA PARA WALI2 ALLAH PUN D MASUKKAN DGN NAMA BATU. JAHILNYA BAGI ORANG YANG PERCAYA. PASTU ADA BUAT GELIGA PERMOHONAN LAGI. DULU ADA KAWAN BAYAR RM100. TAPI BAGI NAMA PALSU BERBINKAN DGN NAMA PALSU DGN TUJUAN UNTUK MGUJI KPANDAIAN. TAPI BATU TETAP ADA. BODOHNYA YG PECYA. HAMPEH BETUL. TOK MAT GB PENIPU BANGSAT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 lah bro..lu bangsat mai mana!!apa kau ni dh cukup ilmu nk kondemkan orang..kalau hebat sangat wat hg tk hubungi tokmat sendiri..no hp dia ada kt header blog..awat hg tk call dia..daripada hg dok melalak dan melolong lebih baik hg pi jumpanya berdepan..teloq ada teloq!!

      Delete
  5. Sya setuju BLOG TOK MAT GB barangnya xasl. Nama item pun di buat. Putera itulah puteri inilah. Dan mnyedihkan lagi NAMA PARA WALI2 ALLAH PUN D MASUKKAN DGN NAMA BATU. JAHILNYA BAGI ORANG YANG PERCAYA. PASTU ADA BUAT GELIGA PERMOHONAN LAGI. DULU ADA KAWAN BAYAR RM100. TAPI BAGI NAMA PALSU BERBINKAN DGN NAMA PALSU DGN TUJUAN UNTUK MGUJI KPANDAIAN. TAPI BATU TETAP ADA. BODOHNYA YG PECYA. HAMPEH BETUL. TOK MAT GB PENIPU BANGSAT!

    ReplyDelete
  6. Lah.... Nauzubillah minzhalik... Kenapalah ada org sanggup menipu demi keuntungan sendiri. Senang saya nk katakan, kepala buto dan kau ni semua yang penipu tu, puki korang pe Mak!!!! Cekik duit org nombor satu! Dah tu buat slambar he tknk insaf! Amek kau! Dtg tempat aku, korang siap! Bukalah korang punya silat me, tomoi ke, apa2 jelah, nanti korang tahu korang punya art pegi mana.

    ReplyDelete
  7. Pm kt ayah bro saper depa ni..memang cari pasal..hgpa ni kapiaq harbi..

    ReplyDelete
  8. Kalau camni sikap melayu cam depa ni sampai bila nk maju..

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Sy beli brg kt blog Tok Mat ok je.xde masalah pon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuan,depa ni dengki mungkin barang jualan depa tk laku..pastu nk fitnah tokmat..agak2lah bro!!ilmu pn tk habis nk kata orang macam2..macai yg percaya memang kimak ko hijau..

      Delete
    2. Hahaha... WAHAI IBLIS SINGA! APA DA JADI KAT HANG SKRANG? HANG DA KENA BUANG DGN TOK MAT KAN? HANG MASI TAK PERCAYA? DIA BURUKKAN HANG.. JATUHKAN HANG KAT BLOG DIA.. MASI NAK ANGGAP DIA BETUL KE? SYA PUN DA SERIK IBLIS SINGA.. ORANG KEPERCYAANNYA SENDIRI PUN KENA BURUK.. TOK MAT TUE HATI BUSUK.. JGN LAH PCYAKAN DIA..CUKUP LAH.. SKRG HANG MUHASABAH LA DIRI HANG.. DA BERAPA RIBU HANG LABUR UNTK TLG BISNES KMUDIAN DIA BUANG HANG,DIA BURUKKAN HANG. FIKIR2KAN LAH IBLIS SINGA.

      Delete
    3. xpe tukang pukul, iblis singa dah sedar yg selama ni dia kene tipu dengan si yasir bodoh tu...skrg ni kita pakat2 komen negatif tentang yasir ni dengan tujuan untuk menyelamatkan Akidah org ramai. kita komen perkara yg benar2 shj supaya Allah sentiasa bersama kita. komen semua kat video2 yasir ni kat youtube, facebook, dan blog2 mistik yang ada, supaya org ramai tahu yg si yasir bodoh ni seorang penipu. mencari duit dengan menipu, kalau ada si yasir membuat pengumuman mengutip derma, xusah percaya dia, dia akan gunakan utk diri sendiri. dan satu lagi pakat2 membuat laporan kepada PPIM tentang penipuan si yasir ni. duit habis, akidah pun tergadai. nk jual batu biar menepati dengan islam.

      Delete
  12. Gambar batu kat blog pon tak jelas.no akaun dengan gambar tuan blog pon xde.mcmn org nk percaya blog ni.blog tok mat update hari2.

    ReplyDelete
  13. Boy R hg ni sebenarnya ulas kt sape..aku rasa hg pernah mahar item kt blog gb..kalau hg rasa tokmat penipu cam depa..hg tau kan nk hubunginya camna..

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Owh.. ni semua teknik untuk mendapatkan spekulasi free la tuan tuan... kan tuan tuan dah datang ke blog drg?.. untuk naik melalui spekulasi...

    Nama GP kan tok dah bagitau kalau bagi nama salah, yang rugi pembayar la , tengok dalam Yellow pages, ada tak nama tu?. dapat la batu bukan dia empunya daa.

    Lagi 1 batu mistik hantar ke makmal nak uji.....Ibaratnya hantar keris taming sari ke makmal.. apa makmal boleh test taming sari tu kebal dan sebagainya?...

    Dan sudah di nyatakan sintetik ke, asli ke... tok tahu ramai yang x baca deskripsi, tgk gambar terus lock.. tu lah masalahnya.. mcm artikel tok di facebook lah... kita dah tulis habis, tapi org still tanya lagi, walhal info dah ada...

    Gini lah kepada tuan Blog ya.... tok berniaga bukan dengan cara burukkan orang. tapi tok bayar advert google, facebook dan beli traffic di luar negara.. tok usaha sengkang mata siang dan malam...

    Tok tahu sekarang musim ekonomi gawat , musim kering... tapi bukan ini caranya untuk mendapatkan wang dan keuntungan.

    Sekiranya tuan blog nak meneruskan..maka di persilakan.. nanti kifarahnya silakan mampu untuk menanggung.. usah di persalahkan orang lain di kemudian hari

    ReplyDelete
  16. Sekiranya tuan empunya blog belajar dari sejarah.... sudah berbelas kali pihak kami di GBunian di Bom, di nuklear , di fitnah dan di buruk burukkan... Namun Allah maha mengetahui dan menyayangi kami, Perniagaan kami di media maya sudah menjangkau 5 tahun , fitnah yang musuh kami jalankan hanya membantu kami berkembang pesat.

    Apabila musuh kami menyebut nama kami secara umum atau private , orang akan mencari..orang tidak akan mendengar sebelah pihak... jika musuh tok ada 10 orang... rakyat malaysian masih ada 27 juta orang. 10 juta mungkin meminati barangan permata dan geliga.

    Apabila pihak musuh menyebut nama kami atau nama tok, mudah... search sahaja Tok Mat GB di google atau yahoo mereka terus akan di DRIVE kan ke blog kami... lagi pun beberapa minggu lepas blog kami sudah tersenarai sebagai sebuah blog yang di percayai dan selamat di dalam sistem carian google, dan mempunyai peta ke arah rumah tok sendiri serta mempunyai maklumat lengkap berkaitan perniagaan tok sendiri.

    Jadi di sini tok dengan rendah diri ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana blog kami naik dengan spekulasi musuh dan sekali lagi nampaknya kami akan menerima iklan dan promosi percuma dari musuh tanpa perlu berbayar apa apa .

    Jazakallah dan terima kasih

    ReplyDelete
  17. saya langsung xpercaya dengan yasir(pemilik geligabunian) ni. saya xnk panggil dia ni tok bagai la sbb dia sendiri yg mendakwa diri dia tok. yasir mmg kaki penipu, dia tahu ramai yang boleh diperbodohkan. kalau xnk kene bodoh xusah caye cakap yasir ni. xboleh ke cari rezeki dengan jalan halal wahai si yasir yg bodoh? hampeh betul.

    ReplyDelete
  18. nnti akan ada id2 baru yasir ni untuk membuat komen positif memuji dirinya sendiri. mejoriti id yg memuji yasir ni adalah id scam dia sendiri.

    ReplyDelete
  19. .skrg ni kita pakat2 komen negatif tentang yasir ni dengan tujuan untuk menyelamatkan Akidah org ramai. kita komen perkara yg benar2 shj supaya Allah sentiasa bersama kita. komen semua kat video2 yasir ni kat youtube, facebook, dan blog2 mistik yang ada, supaya org ramai tahu yg si yasir bodoh ni seorang penipu. mencari duit dengan menipu, kalau ada si yasir membuat pengumuman mengutip derma, xusah percaya dia, dia akan gunakan utk diri sendiri. dan satu lagi pakat2 membuat laporan kepada PPIM tentang penipuan si yasir ni. duit habis, akidah pun tergadai. nk jual batu biar menepati dengan islam. sila layari web PPIM http://aduan.ppim.or g.my/ untuk membuat aduan. Bagi yg telah membeli batu2 yasir ni digalakan membuat aduan.

    ReplyDelete
  20. saya try komen2 yg bertentangan dengan jualanya 2 minggu lepas kat blognya geligabunian, sampai skrg si yasir ni xapprove untuk diterbitkan. takutnya sbb salah, betul x? kalau benar berani sgt biarkan org ramai komen secara telus. sepatutnya yasir xperlu takut perniagaan dia xlaris sbb dia sendiri menjual pelaris bagai, kat situ pun dah nampak seorang penipu besar. fikir2kn sblm anda menjadi mangsa penipuannya. Dlm islam sudah mengajar kita kalau nk pelindung sihir bacalah ayat2 suci Al quran, kalau nk murah rezeki bykan bersedekah. kan itu lebih baik. xusah percaya batu2 bagai.

    ReplyDelete
  21. tuan tukang pukul, dato pangeran, iblis singa, dan yg lain2 bagi id2 facebook anda, sy akan add anda dlm facebook. dan seterusnya sy tahu mcm mana nk dedahkan penipuan si yasir ni. jgn lupa niat kene betul, iaitu supaya akidah org ramai terpelihara dari mempercayai batu2nya yg sirik dan bercanggah. bayangkn kalau seorg kita dpt betulkn akidah dia pahala yg kita dpt berapa byk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. no aku 01133012715.. ada telor mai jumpa, hang nak menyudi bukan aku.. rumah aku alamat

      PT 9880 taman d razak
      Wakaf Tapai
      Marang Ganu kite


      Umah kampung aku

      KM 10 Lorong sepiah saa
      Jalan Sg Batu Pahat
      Kangar Perlis

      Umah aku di KL

      61 Jalan SP 6/1
      Royal Ivory II
      Jenjarum Selangor


      Melalak macam anjing tapi haram tak pandai nak berjumpa.. mai sini aku nak tgk jugak muka hang ni hansome ke tak hansome.. akidah tera mana sangat...

      Nak bawak 30 tongkang mai, silakan... aku sorang saja tunggu... nak mai buat appointment kat PA aku dulu

      0178259540 sat g kata aku lari pulak

      Delete
    2. LAgi 1 kalau hang ni peniaga mistik gak.. aku gelak la kat hang, 2018 hang tunggu nasib hang, bukan aku cari, taqdir hang sendiri mai cari.. tunggu..sebulan ja lagi tu

      Delete
  22. terima kasih diatas alamat, nnti senang PPIM nk pergi rumah hang. hamba bkn nk cari gaduh, kalau hamba nk cari gaduh dah lama hang xleh nk survive. hamba nk memperbetulkan akidah org ramai, daripada dalil mana hang cakap batu ni boleh tarik rezeki, kebal, pelindung sihir? mmg bodoh yg percaya kat hang tu sama mcm hang jugak. walaupun ASBAB shj jika asasnya haram tetap la haram. belajar habis dlu kalau nk cakap bab agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh, silakan bawak PPIM na mai sini , lepas tu aku dah kenai sapa hangpa senang aku saman sekoq2

      Delete
    2. tu la baca blog tak habis, aku ni bukan nak sesat kan org, blog aku tu untuk pelapik org yang minat mistik.. kalau di biarkan di beri pada org org lain.. xda dah nasihat semua, kalau boleh nak di anggap dewa dan tuhan macam ayah pin tu.. baca blog tu bagi paham.. kalau nak tau siasat dulu . nak bawak PPIM bawak la.. aku ada PDRM, SPRM. dan mahkamah.. urusan dengan aku , SILA SELESAIKAN DI MAHKAMAH... sebelum tu tolong sediakan duit saman yang cukup

      Delete
    3. melayu lupa diri, lupa asal usul. x belajar sedalamnya ugama... ni la akibatnya kalau tak baca kitab dari imam Al-Ghazali dan tulisan2 ulama lainnya

      Delete
    4. padia, bukan nak cari gaduh, kalau cari gaduh dah lama x boleh survive, silakan.. nyiru tapak tangan dulang tembaga 31 inci aku tadahkan.. semahal mana kau jual, aku beli. DEMI ALLAH aku beli

      Delete
    5. aku sekarang tengah cari lawyer yang sesuai nak cek IP address korang satu satu melalui JAB Multimedia Malaysia, lepas tu kita jumpa, usah risau bro.. kita akan jumpa , Tok Mat kata , Tok Mat Buat. See u in court lambat atau cepat... err.. lagi satu... apa korang buat ni buatkan aku ruygi 1 bulan RM 60k... so aku nak mintak kerugian aku untuk 12 bulan, semuanya berjumlah RM 720,000 sahaja. Kalau tak boleh bayar silakan terima kesan bankrupsi.

      PPIM ni kalau aku jual barang, korang bayar, aku tak hantar...itu baru HAK PENGGUNA.... kalau barang sampai korang nak macam macam....so aku pulak pakai HAK aku..itu lawnya.. dan itu juga law dalam islam.

      Benda di blog aku tu aku bagi nasihat, sebab sebelum blog aku naik.. macam macam blog ada, semua buatkan org taksub, obses dengan brg mereka. Aku bagitau lojikal barang , bukan sembrono, apa aku dapat melalui ilmu aku dan ilmu tu wujud.

      So kalau korang rasa SALAH... silakan.. bukan PPIM je, jangan lupa report ke JAWI, JAKIM sekali...

      Tapi ingat aku nak pesan., kalau nak buat aku, buat sampai habis, kalau tak habis, korang yang habis, apa korang ingat aku akan biar?... silap besar lah

      Delete
  23. saya rasa si yasir ni xde teloq, komen2 kat blog dia masih menyekat, hanya komen2 positif dia bukak. kat situ pun dah nampak penipu.
    nnti saya cuba laporkan kat PPIM, ramai2 lapor PPIM cepat sikit diarong ambik tindakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oii mangkuk.. blog aku tu umpama kedai.bukan tempat berdebat. kalau nak berdebat mai jumpa depan depan. tu alamat dah bagi, takut ke woii.. mu tu yang takde teloq.. hahahahahhaa

      Delete
    2. Lapor la, dari hari tu kata nak lapor, haram x juga.. lapor cepat sikit, aku nak kenai sekoq2

      Delete
    3. Sebut nama aku tu banyak kali

      YASIR

      Alhamdulillah, tau maksudnya.... kau mendoakan aku tu sebenarnya...

      Maksunya

      YANG SENANG


      Alhamdulillah memang aku senang dan bersyukur hidup aku sekarang. Korang?...

      Org dah berjaya takkan kacau org la, hati dah senang, jiwa dah tenang, semua dah cukup... rilek je.. korang ni sebab Miskin la, hina dina, tu yang mendengki org lain, hati busuk tak pernah nak habis...

      Kalau korang nak tau la kan, aku ni suka melayan org macam korang.. bila korang petik nama aku je... sale aku naik gila gila.. orang akan google nama aku yang bersepah di google.. bila dah tengok. Fullamak..harga suplier pulak aku bagi... batu ori, kalau sintetik aku bagitau sintetik.

      Korang?.... aku rasa korang dengan bini korang pun asik gaduh je kan?... cuba muhasabah diri tu....

      Jadi aku tengok...hidup korang ni amat MENYEDIHKAN.... tak habis habis mencari kesilapan orang dan menganggap diri tu mulia la sangat... padahal kita ni hamba dan hamba, mu hamba, aku hamba.. tuan kita Allah.

      Ni nak lapor PPIM.. lapor la wei...Pengasas PPIM pun org makrifat juga bro... dia bukan buta mistik kalau korang nak tau la... cina nak tembak dia dalam kereta tak jadi tembak sebab tgk xda org dalam kereta, padahal member ada dengan anak bini...

      Lapor la, aku nak tengok . nanti semua muka muka korang akan aku amik gambar dan melalui PPIM aku rujuk semula nama pengadu dan aku saman...

      Barang aku kroang amik, pastu korang nak macam macam...aku tak hantar barang selepas korang bayar ke untuk korang adu ke PPIM.. BODOH PAING, tak reti law.. dulu p sekolah x nak mengaji sampai pandai... bantah mak ayah suruh p sekolah.. suka main kerengga.

      Delete
  24. AKU BAGI MASA 1 TAHUN UTK KORANG BAWAK PPIM DATANG , SILAKAN, JANGAN CAKAP SAJA.... Macam anjing sekor sekor martabat, melalak je lebih.... korang ada bagi alamat...?.... korang punya muka sapa kenal?

    Siapa nak percaya siapa?.... aku bagi alamat, no hp, muka aku... korang?


    Cakap lebih la macam anjing sekor sekor, anjing tu lebih mulia dari korang la HAHAHAHAHAHAHAHHAHA.... Semoga Allah bagi hidayah kat hangpa sekor sekor.. tunggu saja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini hari 4.11.2017

      TEMPOH untuk korang sampai 5.11.2018

      Selepas dari tempoh ni, takda... korang tengok la aku viralkan pasal perangai korang ni macam mana?..... sampai aku jumpa batang hidung kau orang sekor sekor aku buat

      Delete
    2. opss, lagi 1, kalau lupa alamat aku... buka waze atau maps, type Geliga Bunian, ia akan direct depan pintu umah aku... jangan kata tak pandai guna GPS pulak ok...

      Delete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  26. Dr hisham hashim bila ko nk jumpa? ada teloq x? jgn cakap je besar tp teloq xde. jgn cakap xtau alamat pulak. aku bkn nk berdebat dgn ko sbb aku tahu xde gunanya kerana ko ni peniaga, mesti ko nk cakap yg ko ni betul. sedangkn ustaz azhar idrus sendri katakan haram walaupun alasan ASBAB shj. cuba ko renung sejenak ko menjual dengan menipu tu, then bagi anak bini ko mkn pulak. aku nasihat secara ilmiah siap berserta dalil dan hujah. tp ko nk tunjuk samseng je, ingat aku akan berhenti?

    ko ingat aku risau kalau ko punya sale meningkat? aku ucapkn Alhamdulillah kat ko kalau meningkat sbb aku bkn nk jatuhkn ko tp nk nasihatkan ko cara ko niaga tu salah dan jgn tipu org.

    "orang yg sombong ialah apabila ditegur dia marah, sedangkan kalau menegur orang lain, caranya keras dan kasar." -Imam Ghazali-

    ni link utube penjelasan ustaz azhar https://www.youtube.com/watch?v=tDzQW24Jg5o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan panggil dia doktor, dia dah tak pakai gelaran tu baik dalam sijil ketulenan dia sekalipun, dalam sijil ketulenan dia keluarkan pun hanya Hisham Bin Hashim.

      Penjelasan ustza azhar tu bagaimana?..jangan nak ambil mudah..

      Kalau kita percaya apa apa melebihi kekuasaan Allah, maka ia jelas syirik.

      Aku nak tanya... ilmu org melayu, kehebatan org melayu... apa pandangan kau..jangan silap jawab, silap jawab ramai musuh kau kang

      Demi Allah aku tak menjual barang dengan menipu,kalau x dah lama Allah tarik rezeki aku, apa kau tak percaya kepada Allah bahawasanya org yang berbuat kezaliman itu akan mendapat kecelakaan dan musibah?

      Kau yakin ke dak dengan Allah ni ??


      Urusan aku hanya Allah yang tahu, kau sebagai hamba...kau tahu?...

      Kalau kau takda keyakinan kepada ciptaan Allah SWT , jangan merendah rendahkannya...

      Tu PPIM.. bila nak report?

      Aku bagi masa 360 hari. jangan kata aku tak bagi masa yang panjang buat kau

      Delete
    2. Kalau kau nak tau dia jual batu pakai trick, bakar tangan , kunyah gilett di nut kangar. berapa ramai org perlis dia tipu?

      nak tengok video konco konconya?

      Nama dia pun ada dalam tu


      https://www.youtube.com/watch?v=U7Cr5hDEpFE

      KIalau aku tipu dia kenapa dia tak guna lawyer?

      Kenapa tak pakai mahkamah?

      Kenapa?


      Dia Doktor kot?..takkan nak pakai cara kekerasan dan tak profesional?..

      Seorang yang ada PHD mestilah profesional...

      Apa bukti aku tipu dia yang kukuh, NYATAKAN kalau ada.... aku nak tengok juga mana penipuan aku dekat dia?


      Atau dia LUPA masa dia nak ke indon dulu, aku yang bagi RM 2000 dekat dia dan kemudian dia buat 1 resit aku ambil barang yang dia caj mahal tapi sebenarnya barang tu bawah RM 50 setiapnya?....

      Dia lupa ke bab tu, x pernah pun aku ungkit sebelum ini.

      Atau dia lupa sudah berapa ramai ajen dia larikan diri dari dia dan siapa yang backup dia masa dia susah sampai kena jual motor virago dia dulu sebab takda duit?

      Atau semasa aku menyokong dia semasa org mengutuk dia di Bukit bintang dulu

      Apa dia sudah lupa juga siapa yang buat sale kepada dia 1 minggu sampau beribu ribu?

      Atau dia juga sudah lupa aku dan bapak aku lah orgnya yang support semua jualannya ?

      Dia nak pakai RM 2000, apa dia lupa aku lah orgnya yang naik bas ke KL tggu orang dari jam 6am sampai jam 2pm jual batu TABASHEERNYA dan jam 6pm naik bas ke perlis untuk bagi duit tu, RM 2000 total, aku takda sekupang pun bahagian aku?...

      Dan apa dia bagi...?

      Sebuah resit yang bernilai rm 2000 dengan barang barang x seberapa modal sebenarnya dan lastly aku terpaksa bagi free je kat org sebab tak laku...

      Apa dia lupa?


      Kalau aku tipu dia.... apa BUKTINYA?... tunjuk dan jangan cakap saja... aku dan lain lain org di media maya ni semua TERINGIN nak tengok

      Delete
    3. Aku dok balik perlis berapa tahun dah., dan setiap kali aku balik aku bagitau dalam FACEBOOK, kau ingat aku tulis tu untuk sapa?

      Dia yang nak kutip hutang kan, dia kata aku hutang dia, so siapa nak cari siapa?

      Aku ke cari dia?

      Siapa nak mencari siapa?

      Rumah aku dengan rumah dia 10 minit je... xkan dia tak nak datang

      Ni aku buat rumah aku di abi batas paip, belakang surau abi batas paip, bila dia nak datang jenguk rumah banglow setingkat setengah aku ? Haa..bila?

      Kauorang yang nak meyudi aku, kauorang la datang jumpa aku... dan aku ada banyak benda nak tanya dia, dan kalau dia nak aku bersumpah aku boleh bersumpah, dan selepas tu akan akan suruh dia bersumpah pulak yang dia jual batu dulu x pakai trick, sampai md Shah jerai pun dia ajar trick tu.

      Jangan kata dia nak tanya pasal aku saja, dia ingat ni NEGARA BAPAK dia punya?... selepas aku sumpah, aku nak dia pulak bersumpah dia tak pernah buat kerja terkutuk tu.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Kau ni pengikut baru dia saja, aku tau , sebab pengikut baru lama lama akan jadi pengikut lama... kalau kau nak tau pengikut lama semua dah cabut... termasuk aku.

      Aku nak pesan, jaga la duit kau tu semasa kau dok dengan dia..

      Semoga bahagia la hahahahhahaha

      Delete
    6. Hisham bagus kau buat kawan, tapi masa senang... boleh di ajak runding tu aku kenal... tapi kalau time nak pakai duit.. habis semua kena baham dengan pelbagai alasan dan ayat ayat kalimah macam wali. Setiap org ada keburukannya, tapi apa yang kau perjuangkan ini dan kau anggap betul, sebenarnya tersirat adalah tidak betul.

      Kau rasa kenapa dia berganjak ke arah bidang Herba .... ?

      Asal muasal dia dulu jual batu tanpa kelebihan, hanya menggunakan nama sains... kemudian baru masuk tabasheer , tabasheer tu nama lamanya batu taat wali / tok wali. dia jenamakan nama dia sendiri.


      Kemudian aku dah berpisah dari rangkaian dia , beberapa tahun dia tgk aku maju dengan batu berasbab, sekejap dia tiru stail aku, tapi tak lama aku tatau kenapa. sebab maybe harga.

      Harga aku aku boleh jual singgit kalau aku nak, tapi aku juga ada bebanan juga, aku ada kakitangan , aku bela anak melayu dengan gaji besar, Jawab mesej dan pack barang gaji dah 2000, driver dah rm 1500 2 org, aku sebenarnya tak perlukan driver, tapi hanya dengan cara itu aku mampu bantu anak anak melayu, kalau Allah bagi aku rezeki lebih aku takkan teragak agak nak ambil lebih ramai lagi kakitangan melayu.

      Kalau aku nak tamak jualan aku aku baham sorang, aku dan 2 isteri aku , kami boleh handle sendiri, apa lah sangat amik order, pack dan pos?

      Bab derma mangsa banjir tu, minta maaf jika aku bukan org yang nak menayang apa aku bagi. apa aku sumbang, tapi kau boleh skroll fb aku sampai ke masa banjir tu dan lihat sumbangan aku dalam 1 pickup, beras, gula dan jajan.

      Bab madrasah aku direct melalui akaun bank, dan kalau kau nak lihatnya sila upah lawyer dan aku IZINKAN lawyer kau cek , kalau kau nak aku buat surat, aku boleh buatkan surat kepada lawyer kau dan cek akaun syarikat aku kepada madrasah mana aku bagi.

      Sebab tu aku kata dan aku berani cakap aku MAMPU saman kroang ni sekor sekor , aku tunggu je korang buat, dan aku bagitau ni pun sebab aku nak tengok kau ni org jenis ada otak atau takda otak.

      Kau tanya dia.. dulu dia jual Air janggut nabi muhammad RM 1000 sebotol.. janggut mana dia dapat??.... Saksi aku ramai, yang beli air tu pun masih dok kontek aku. so kalau dia nak main dengan aku, aku boleh juga main dengan dia .

      So kalau dia cakap dia dah lupakan, aku pun dah lama lupakan apa yangdia buat pada aku sebagai seorang kawan lama. dan aku harapkan dia dapat kehidupan yang lebih baik kini dari dulu, dapat duit asyik main drift je kerjanya..beli bangkai kereta , beli enjin dan main drift.. apa benda dapat aku pun tatau lah.

      So bab peribadi dia aku tak kacau, yang dia nak kacau aku sangat tu kenapa,

      Dah PERFECT ke encik PERFECT?

      Delete
    7. kau tengok dia dah senang sekarang... ada tak dia ambil pekerja anak anak melayu?...

      Setakat derma sebulan RM 1000, kos rm 1000 untuk nampakkkan diri kau bagus apa lah sangat.

      Boleh bela anak anak melayu setiap bulan bagi gaji kat dorang dengan habiskan lebih RM 5000... da kalau dah nama gaji , sudha tentu kau kena bayar setiap bulan, aku tak rasa terpaksa, kalau aku rasa terpaksa aku akan buang pekerja aku... pernah kau dengar ayat dari guru ugama menggajikan org itu dengan pekerjaan yang tidak setimpal dan gaji yang tinggi itu juga adalah zakat?

      Jadi aku harap kau belajarlah lagi, kau belum kenal habis org yang kau sebut tu.. dan aku yakin kau akan kenal dia x lama lagi ,,,bila dia susah semula.. tahun 2018 tahun org semua jadi susah.. masa tu aku yakin kau akan lebih kenal budi pekertinya...

      Karimon dulu pernah pegi rumahnya, dia cakap apa pada aku. DEMI ALLAH. wallahi wabillahi, watallahi...dia cakap karimon datang rumah dia buat macam rumah sendiri, dan dia tak suka.

      Takpa padang masyar ada, semuanya akan jelas, usah risau kawan

      Delete
    8. Ada beberapa persoalan bermain di benak pikiran aku:

      1. Kenapa korang target aku je ek, kalau korang bukan peniaga juga


      Untuk pengetahuan korang la kan.. sebelum blog GB naik, blog mistik ada 4 blog yang terkenal dan semua item adalah di atas dari RM 400 ... akik bodo pun dalam RM 10,000 kalau kena dengan namanya.

      Masa tu......

      Selepas GB naik semua blog ini tenggelam, sekejap sahaja.. sekarang dorang kembali aktif semula dengan harga yang rendah sikit tapi still bukan dengan harga yang aku tawarkan.

      Kalau kau ni ( Salleh ) bukan peniaga, tok nak bagitau 1 perkara...

      Kenapa GB di sasarkan?..

      Sedangkan ratusan Peniaga FB jual barang mistik?

      Sedangkan belasan blog juga jual barang mistik?


      1st..... bila GB merudum, mereka akan berleluasa semula, barang akan naik semula.. apa kau ingat dorang akan jawab menjawab macam aku buat sekarang?.. dorang takkan layan sepatah habuk pun dari pihak musuh.

      2nd.....Untuk pengetahuan kau orang, sekarang GB di serahkan bulat bulat kepada Majlis 30 dan duitnya di gunakan di dalam perjuangan org melayu untuk bersaing dengan org cina, duit itu juga di dermakan kepada ahli ahli yang di timpa musibah dan kecelakaan.

      Aku ni kepala bisnes, jadi kalau aku nak serah bulat macam tu dan kakitangan aku yang takda kena mengena yang buat kerja, memang aku takkan restu, so kakitangan dalam GB sekarang adalah terdiri dari anak majlis aku juga, so kalau duit keluar bayar gaji pun aku puas sebab kena dengan cara , hak majlis, anak majlis makan gaji dan anak anak majlis terima keuntungannya,. Baju free, kebajikan free, kad free, stiker free , jamuan free.

      Delete
    9. Aku juga bukan bisnes ni saja, aku ada 3 syarikat yang berbeza dan produk aku sudah banyak ada di pasaran yang mana silap haribulan anak kau minum, bini kau pakai dan kau sendiri sapu sebelum ke masjid solat jumaat.

      Produk aku sekarang lebih dari 12 produk dan sedang beredar di pasaran dan keuntungan bulanan aku adalah melebihi dari RM 220,000 sebulan.

      Kalau aku nak off blog tu, aku boleh tutup.. aku dah berusia dan tak larat ke sana ke mari nak cari batu .

      Tapi wallahi wabillahi , watallahi.. demi perjuangan yang aku junjung aku rela korbankan diri aku, dan peniaga lain pula cemburu akan kejayaan GB di dalam bidang mistik.

      Apa pun akhir zaman ini apa benda baik akan di pandang hina, dan benda x baik akan di pandang mulia, kena paham ayat tu.. maksudnya bukan ia nampak jelas tak baik.. tapi ia bersembunyi di dalam kebaikan.

      Apa hukum aku pegang cek dan bagi ke orang dan aku tayangkan ke dalam akhbar?

      Hukumnya syirik bhai, tu baru kena dengan hukum.. Tanya ustaz kalau x tahu hukum nya syirik.

      Delete
    10. dalam dunia ini berapa ramai org buat syirik dalam kebaikan... kalau kau ni bagus sangat, kenapa kau tak perangi semua...melainkan kau ni memang busuk hati, dengki, dan datang dati keturunan tali barut jepun dan komunis sejak zaman dahulu kala, sebab tu kau tak boleh nak lari dari sikap ini...ia umpama sebuah sumpahan.


      Isteri aku ustazah lulusan pengajian arab sejak sekolah menengah sampai ke pendidikan tinggi, di kenali di dalam kementerian bahagian pendidikan Islam. mulanya dia tak setuju aku jual barang macam ni... tapi bila dia tengok apa aku buat , cara aku buat, jalan aku buat dan dia rujuk kembali kityab " sebab sebab turunnya ayat ", maka dia pulak membantu aku kini, dia bukan tak ada pilihan lain juga, isteri aku ada kompeni sendiri yang membekalkan barangan tekstil, butik dan juga tak lama lagi nak bukak tusiyen bahasa arab untuk org org nak pergi Haji dan Umrah.

      Perniagaan aku juga melibatkann kenderaan sambung bayar sebab tu org napak aku pakai kereta mewah, 1 tahun 8x aku tukar kereta, sebab aku taukey, so suka hati aku la nak pakai berapa banyak dan tukar berapa kali.

      Insyallah x lama lagi aku akan buka kedai haiwan eksotik, bukan jual, tapi sebagai suplier di mana aku akan Buat breeding dan hantar kepada peniaga peniaga seluruh Malaysia, Jika sebelum ini org asyik nampak cina menguasai bidang ini, ke depan insyallah aku pula, anak melayu.

      Kau sebagai melayu tak BANGGA?...owh aku lupa .. kau datang dari generasi tali barut jepun dan komunis, org macam kau mana bangga kecuali penuh hasad dan dengki.

      Hasad dan dengki kau tu nampak jelas bilamana macam aku sorang saja yang jual barang msitik...

      Sayangnya mereka yang lain jual untuk perut mereka dan aku pula untuk perjuangan..

      Kalau kau nak tengok macam mana aku bantu jemaah majlis aku, kau kena berbaiah dengan aku sebab aku lah tok ayah majlis ini. Dan ayahanda ayahanda bawah aku ada di seluruh Malaysia , kedah perlis juga ada, langkawi juga ada. Sabah sarawak je belum.

      Untuk apa?

      Perjuangan.. perjuangan untuk perut aku ke?.. tak tapi untuk anak bangsa.

      Kau jangan tanya Hisham, dia mamak..bukan melayu..bukan bangsa kita, aku tau dia islam, tapi dia bukan melayu, bukan berdarah melayu, bukan dari keturunan yang memperjuangkan hak hak melayu . kalau macam tu kenalah seluruh org Malaysia layan Bangla dan Pakistan sama rata sebab mereka juga islam, jangan jadi tak adil pula, berat sebelah. baru benar kau islam sejati. Bagi anak anak perempuan kau berkahwin dengan bangla, jangan di halang, maka betullah iman kau di dalam islam.

      Malangnya apa pun org buat, Blog GB akan di teruskan sampai kiamat, sampai internet lupus dari muka bumi demi perjuangan.

      Aku cuma buat yang terbaik untuk anak bangsa. kalau kau rasa cara tu salah, jadi aku sebagai wakil anak anak melayu dalam majlis ini kami nak minta sumbangan dari kau orang semua, jika anak anak melayu kita susah, kami akan mintak dari kau orang.. kau orang sudi beri?. kalau sudi alhamdulillah. berkat rezeki korang.

      Tak guna membantu org di negeri lain kalau jiran sebelah pun makan tak cukup.. ini aku berkias , hanya semata mata nak org nampak kau baik jiran sendiri kebuluran, tak guna bhai.

      Kalau korang nak teruskan agenda korang, aku ucapkan terima kasih sebab bila korang sebut , demi Allah memang org ramai kunjung blog aku, sale meningkat dari bulan lepas.

      Jujurnya aku sendiri dah putus asa sejak sebulan yang lepas , sale jatuh, org dah tak membeli, setiap kali minyak naik, sale akan jatuh dan minyak sekarang mahal, org berfikir fikir nak membeli.

      Aku bukan jual barang keperluan, so bayangkan salenya yang memang dah hampir melingkupkan blog aku

      Delete
    11. Blog aku tu memang hanya naik jika ada spekulasi, musuh musuh lama memang sudah arif benar, di wall dorang dorang hanya sebut "org tu".... dorang takkan petik nama aku Yasir atau tok mat GB atau nama blog.. sebab ia akan drive org ke blog aku dan org akan sangkut di sana.

      Katakan 10 org membaca tulisan kebencian tu di wall drg.. dan 10 datang ke blog aku, mayba 6 mengutuk tapi 4 akan lekat di sana, dan 4 ini lah yang akan menjadi pelanggan aku.

      Dan hari demi hari pelawat akan bertambah dan pelanggan akan bertambah , semua ini atas spekulasi yang musuh musuh aku jalankan, dan aku bersyukur...

      Kalau kedai makan kena spekulasi, memang orag tak pergi dah sebab kedai tu depan mata..kalaus ebut dalam Facebook katakan sebuah kedai makan di pendang ada tikus dalam supnya..... bukan semua org tahu di mana lokasinya, dan bukan org kl , org johor nak start kereta drive 7 jam ke pendang nak tengok.

      Dalam internet lain... org mengutuk... org tak perlu start kereta, klik di keyboard dan terus jumpa mana blognya dan org akan melihat, dah lihat org akan baca, dan dah baca org akan menilai ....

      So sebenarnya nak jatuhkan sesebuah blog bukan dengan cara kutukan di media, bukan dengan cara menyebut nama blog itu, tapi dengan cara melupuskan internet di dunia ini, itu sahaja caranya.

      Aku datang dari keluarga pawang, ayah aku, mak aku, kakak aku, adik aku, tokwan aku, semua pandai mengubat orang, mengajar silat dll.. aku dah di asuh sejak kecil dengan benda ni semua. Keturunan aku bukan org kampung biasa, ada pak sedara aku audit skrip Najib, ada pak sedara aku di Bukit aman, ada pak sedara Aku ADUN di kelantan dan Pauh. Ada bapak sedara aku SPRM di N9.

      Dan semuanya minat mistik, sampai ada yang pergi belajar di Indonesia, ini ialah ilmu kehebatan orang melayu.

      Memang kebal tiada di dalam islam, nabi pun calar dan luka di medan perang, malah pernah kena sihir. Tapi di dalam islam juga tidak menyuruh kita tidak berusaha, jika boleh berusaha maka usahalah, di zaman nabi ada ke wali 9, ada ke hang tuah, ada ke silat?...

      Di arab sekarang ada silat?....

      Pegang 1 benda, setiap benda itu adalah atas izin Allah SWT..bukan benda tu yang ada kuasa..itu yang aku terapkan.

      Jika kau orang ni orang orang yang berfikir, kroang takkan cakap macam tu ..umpama merendah rendahkan kekuasaan Allah SWT.. Allah ni kalau dia nak izin, semua benda akan berlaku.

      Hukum Syirik tu bukan mudah, ia ada perinciannya dan bukan di huraikan dengan begitu mudah...

      Kalau aku kata ustaz azhar idrus nak jaga periuk nasi dia, cuba kau report dekat dia, rumah aku dengan dia 25 minit je kat ganu ni..

      Aku nak tanya dia lama dah..

      HUKUM SAMAK tu apa?.... wajib ka harus ka sunat ka?


      Kalau bukan islam pegang babi , daging babi dan basuh pakai sabun tanpa samak, dan kita org islam pegang tangan dia pula bersalaman.. apa pula hukumnya?...

      Kalau ustaz azhar kata boleh.. dah ... bagaimana kalau babi gesel di dinding rumah kita dan kita basuh je tanpa samak, boleh la kita pegang di situ?

      Ustaz azhar kata boleh.....

      Ustaz lain kata tak boleh.ustaz lain tu ustaz yang tak jual cdnya ke pasaran umum, ustaz yang bukan berceramah di masjid...

      Bukan apa...nanti org kata UAI tu RACIST pula, tak pasal pasal kawan tu x boleh buat ceramah, jahanam la periuk nasi dia.



      Delete
    12. Dan jangan lupa sediakan duit aku cepat cepat RM 720,000... lawyer aku tak faham bahasa " takde duit atau tak mampu "

      Kau menyudi, maka mau terima..

      "U create problem, so u must solve yourself"

      Delete
    13. lepas kau bankrup, semua harta kau akan di sita, sampai mati kau takkan dapat beli apa pun atas nama, silap haribulan isteri minta cerai.

      Setakat busuk hati kau sikit pun x jejas hidup aku,tapi kalau aku dah cuit engkau.. sampai mati engkau akan menyesal

      Delete
    14. Jangan salahkan aku.. aku tak pernah kacau sesiapa, org suka sangat kacau aku. So kalau dah jolok sarang tebuan, maka terimalah sengatannya.

      Kau sabar jap, kau nak tulis apa kau tulis, lagi banyak lagi bagus. lagi senang aku nak saman kau, dan semua benda di wall FB kau semua org org aku dah screen shoot. apa kau ingat org dalam wall kau tu member kau ke, perasan gila la lu...

      Aku tau kau takde pun jumlah 720k tu, rm 70k pun kau takde. kau tak payah nak cakap besar dengan aku kat sini. Mana aku tau tu kau tak payah tanya, kau anggap aje lah lawyer aku dah dekat sangat dengan kau.

      Tapi biar kau tak boleh bayar , dan kau tanggung hutang tu sampai ke mati dan aku takkan halal apa yang kau buat dan apa kau hutang aku kelak dunia dan akhirat. Kau bayar lah dengan pahala kau di sana kelak. aku akan tuntut di masyar kelak.

      Delete
  27. apa punya panjang tulis tp satu isi pun xde. salleh tu tanye mana dalil yg mengatakan halal percaya batu2 permata, walaupun hanya ASBAB shj tp Allah jua yg menentukan? mmg semua berlaku dengan izin Allah tp ikhtiar tu ada halal dan haram, dan ikhtiar pada batu utk kerezekian, kebal, pelindung sihir itu haram hukumnya. Apa? ustaz azhar nk jaga periuk nasi dia? ustaz azhar atau ko? salleh tegur ko dengan ilmiah tu, tp ko merapu tulis panjang2, makna xde langsung. ikut ko la, nanti kat padang masyar kau jawab la sendiri. malas aku layan ko.

    cuba rujuk link ni , nanti lepas tgk video ni jgn cakap ustaz ni pun nk jaga periuk nasi pulak.
    https://www.youtube.com/watch?v=kqZB2RaXvtY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam keris...

      Ada kat mana mana petikan di blog aku tu suruh org percaya yang BATU TU ADA KUASA ke?

      Bagi 1 contoh..

      Setiap perkara yang Allah cipta itu ada rahsianya


      Intisari ayat (Surah Al An’am ayat 50)
      Allah memerintahkan nabi muhammad SAW agar menegaskan kepada semua manusia bahawa allah tidak melantik para rasul sebagai pemegang khazanah-Nya.
      Allah juga mentadbir khazanah-Nya tanpa memerlukan kuasa lain.
      rasul bukan malaikat yang menjelma sebagai manusia.
      Rasul tidak mengetahui perkara ghaib kecuali setelah diwahyukan.
      Rasul adalah manusia biasa yang melakukan sesuatu perkara berpandukan wahyu.
      Maksud khazanah allah “khozaainullah”
      khazanah allah.
      Pembendaharaan allah.
      Ilmu pengetahuan dan kekuasaan allah.
      Contoh-contoh yang termasuk dalam khazanah Allah
      UMUM
      Alam semesta.
      Lautan.
      Angkasaraya.
      Makhluk allah.
      Alam musyahadah.
      Cara menjaga khazanah allah
      Menggunakan khazanah allah dengan sebaik dan mengikut syariah.
      Membuat penyelidikan bagi mendapat manfaatnya.
      Memelihara dan memulihara khazanah dengan sebaiknya.
      Maksud orang yang celik dan orang yang buta
      Orang yang celik:
      (i) beriman dengan allah.
      (ii) mendapat hidayah allah.
      (iii) menggunakan akal untuk memahami wahyu allah(iv) memiliki ilmu pengetahuan.
      Orang yang buta:
      (i) tidak beriman kepada allah.
      (ii) tidak mendapat hidayah allah.
      (iii) tidak menggunakan akal untuk memahami wahyu allah.
      (iv) tidak memiliki ilmu pengetahuan.
      Maksud berfikir dengan kalimah “ afala tatafakkarun”
      berfikir tentang semua kejadian yang allah telah cipta.
      menyelidik dan mengkaji ciptaan allah di bumi dan di langit menggunakan ilmu.
      Dari : Bonda JJ
      ( Bekas Ustazah SBP Bandar Penawar, Johor )
      =======================
      Apakah Khazanah Allah? yang di maksudkan dengan Khazanah Allah....... itu hanya untuk mereka yang berfikir... kerana mereka yang berfikir hanyalah org org yang beriman


      Ilmiah ni dah lama terpampang di blog dan FB aku, dah lama aku jawab, korang mana la perasan kalau asyik melayankan bisikan setan tu.

      Dah macam tu, tak payah la makan ubat...

      Kalau nak kata ubatan ada kajian ilmiah..

      Batu takde?

      Habis kejadian batu tu dari organik kenapa org tak nak kaji...

      Kita ni di Malaysia x pernah pun nak kaji semua ni, yang dok kaji adalah pihak luar.... dan apa kajian pihak luar tu lah yang banyak memasuki negara kita.

      Bab batu permata ni ada sebab ada sekatannya ilmu itu masuk ke dalam negara kita, ada sebab yang bukan berkaitan ugama . Bab tu aku malas nak cakap sat g lari tajuk, tapi biarlah ia menjadi rahsia.

      Betul kata bapak aku, benda macam ni bukan boleh didedahkan umum, sebab adanya anasir anasir macam korang ni.

      Tu saja lah aku boleh cakap. aku pun malas la nak melayankan korang ni lama lama. Dah sekarang aku nak saman sekor sekor sebab malukan aku dan bisnes aku serta memalukan penjenamaan aku di pasaran.

      Korang nak sebut di dalam mahkamah tu nak sebut bab dalil ka bab apa ka, sebut lah sebab dalam tu kelak bicara hal memalukan bisnes org saja... takda hakim yang nak dengar alasan bodo korang tu.

      Sekian dan selamat berbahagia la nanti sekor sekor bila dah bankrup na

      Delete
    2. Lagi 1 aku nak habaq bagi, ustaz azhar idrus ialah perujuk dari kitab kitab, dia bukan dari mana mana lulusan universiti Al Azhar atau mana mana Universiti pendidikan ugama islam,

      Sejarah Ustaz Azhar Idrus beliau ialah penceramah bebeas yang dulunya berkayuh basikal di kawasan Daerah beliau duduki dan memberi ceramah merujuk menggunakan kitab kitab fikh, Pencerahan dan perincian, tu aku boleh kata, dan beberapa ulama pun kata, dia kena belajar lagi bab pencerahan dan perincian.

      Orang berilmu tidak akan bagi ceramah melawak lawak, dari segi psikologi masa dia tengah melawak tu lah dia tengah nak ingat point apa dia hafal pagi semalam atau malam semalam untuk ceramahnya.

      Aku tak kata UAI ni cetek ugama, semua orang cetek ugama, tapi dia guru bab FIKH,

      Guru banyak, Fikh, Fekah, Tasawuf , Hikmah.... Kau pernah dengar kalau semua guru ni dok semeja, meja tu boleh pecah dua di kerjakan kerana mereka berlainan pendapat.

      Islam ini halus dan luas, jadi kalau kau nak ikut fikh, kau ikut lah, aku ikut fikh, tasawuf dan hikmah.

      Lepas ni jangan makan panadol, jangan makan paracetamol, jangan makan ubat batu

      Kerana semua ni takda sebut dalam Al-Quran

      Allah menyuruh kamu berusaha melalui ayat ayat suci Al-Quran dan ubatan herba... di dalam paracetamol tu apa herba ada, atau kimia.

      Kenapa kamu makan?


      Kamu org fikh bercakap pasal hukum memang terbaik... bab nak hukum orang , bab nak kenakan orang, tapi akidah kamu belum tentu cukup sempurna sekiranya kamu belum ada ilmu tasawuf dan hikmah.

      Jika kamu anggap dalam islam itu hanya ada ilmu fikh ( hukum ) maka jadilah kamu org yang sering menghukum sampai mati dan di benci oleh semua orang.

      Jagalah anak isterimu dahulu kerana aku yakin anak isterimu tidaklah sesempurna yang kamu dambakan

      Delete
    3. Kamu fokus kepada aku kerana kamu di pergunakan oleh peniaga lainnya yang ada kad psikiatrik yang juga menjual benda benda mistik, dengan memakai id lain dia mengutip pengikutnya dari kalangan kamu

      Sedangkan di dalam Facebook dan blog lainnya ada ratusan peniaga mistik dan misteri berniaga. Mengutip dosa kamu dengan menyebarkan ghibah, aku suka.. mungkin kamu menganggap aku pendosa, Alhamdulillah kerana di sana nanti pahala kamu akan aku rampas kerana ghibah yang kamu lakukan.

      Teruskan wahai kaum kaum yang sering menghukum.

      Delete
    4. aku boleh menutup blog GB itu tapi perjuangan untuk anak bangsa melayu akan terhenti juga di situ, tak apalah syukur juga ada org org seperti kamu boleh membantu anak anak melayu lainnya untuk maju , aku bersyukur.

      Sekurangnya aku sudah mencuba untuk memajukan anak bangsa melalui penyatuan, aku nak kutip yuran bulanan , tahu tahu sajalah org kita bukan berduit , jadi aku korbankan diri aku, perniagaan 6 tahun aku dan tenagaku untuk membangunkan mereka, namun ya betul, melayu hanya akan musnah kerana melayu sendiri.

      Terima kasih banyak banyak di atas segalanya. Aku harap generasi anak anak kamu berjaya dan tidak merempat di bumi sendiri akibat perbuatan kamu sendiri kini. ugama di perkotak katikkan , raja raja melayu di rendah rendahkan kerana itulah perjuangan aku di dalam majlis kami di sini.

      Aku ingin nyatakan..... setelah GBunian di lenyapkan kelak.. perjuangan kami mungkin tiada lagi dana untuk membantu, tapi semangat kami terus ada demi mempertahankan ugama dan raja raja melayu. Dan aku harap selepas itu juga, kau orang di sini boleh melihat agenda sebenar musuh aku yang memulakan perang dingin ini dengan menggunakan kamu kamu semua.

      Ketika itu dia akan meniagakan barang yang lebih melampau dari ini dan setiap patah dari kamu tidak akan dia pedulikan, malah kamu semua pula akan di hina hinakan sampai kamu tidak mampu terkata apa apa lagi.

      Hanya aku sahaja pembekal dan peniaga yang ingin bersoal jawab bersama kamu kerana aku mempunyai sikap toleransi dan aku juga bukan seorang yang mudah menghukum seseorang muslim lainnya tanpa mengenali hati budinya terlebih dahulu.

      Owh ya.. sebelum aku terlupa , produk aku di pasaran ialah kereta sambung bayar, anti stroke cuka madu, titan gel ori dari rusia, madu kelulut, madu kelulut plus, serum ikan ( memancing ) , binatang eksotik, alatan alatan peperangan ( baju taktikal, seluar taktikal, kasut taktikal ), minyak atar dari Yaman dan mesir , sabun kolagen + beras dll..

      Berniaga apa pun pasti akan ada cemuhan walau pun kau berniaga gula dan beras. Jadi kau orang di sini lihatlah nanti.. apa lagi org gila yang sah gila oleh doktor tu akan kata lagi kepada aku. masa itu kau orang akan belajar sesuatu bahawa kau orang ini di guna gunakan sahaja demi kepentingan individu.

      Aku harap ghibah yang kau orang kerjakan itu di balas juga dengan keburukan oleh Allah kepada ahli keluarga kamu semua, minta maaf jika aku bukan wali untuk mendoakan yang baik baik kepada kamu, esok khamis malam jumaat, memangs etiap minggu aku mengerjakan solat hajat dan esok kamu semua akan ada di dalam doa hajatku, insyallah. semoga makbol. sekiranya tidak.. aku akan kerjakan di 5 masjid dengan mengupah jemaah jemaah di sana.

      Bukan masalah percaya batu, tapi masalah GHIBAH dan AIB yang kamu lakukan.. Allah hu akbar , kamu sangkakan kebaikan namun kamu lupa

      " Jagalah aib saudara semuslimmu maka Allah Akan menjaga Aibmu, Sekiranya tidak maka Allah akan membuka aibmu walau di dalam bilikmu sendiri "


      Sekian dari Aku

      ( Aku engaku adalah bahasa syurga, jangan bangga saya dan awak )

      Jazakallah hu khoir


      Jazakallah hu khoir

      Delete
    5. Sebelum aku terlupa. blog itu tidak akan aku padam. kerana aku bukan macam pemilik blog ini dah tipu orang lari.. dan mendiamkan diri.

      Tapi atas nama asal blog aku akan menjual barang barang yang bukan lagi berasbab atau isian .....sebab itu yang korang fokuskan.

      Selain itu tetap akan di jual juga ... jadi aku nak tengok selepas itu apa ORG GILA SAH GILA OLEH DOKTOR PAKAR itu nak kata...... atau kau orang boleh tengok apa pula dia akan lakukan.

      Kenapa di fb dia hanya ambil petikan dan tak lagi sebut nama LINK blog ini untuk semua org di FB membacanya semua komen aku di sini.. dulu sebut sangat suruh orang ke sini kan.

      Inilah sikap orang melayu yang mana walau bumi ini adalah miliknya , tapi hingga kini cina dan indialah yang paling kaya, sementara dia tetap seperti nenek moyangnya dahulu

      Menagih kasihan dengan kerajaan atas subsidi dan ingin bergantung hidup , tak kaya tak apa, asalkan semua ada.

      Ini bukan islam...ini melayu....

      Salah kalau aku kata melayu merempat di bumi sendiri kerana org melayu sendiri?

      Salah kalau aku kata melayu gelandangan kerana melayu sendiri

      Aku tak apa bro.. harta pusaka aku berekar ekar di kampung. yang tiada tu lah sekarang ni dok kalut sana sini jatuhkan orang, aku tak jatuh ..minta maaf aku cakap... nak jatuh apa kalau tanah di kg aku ber ekar ekar, cuma aku ni bukan jenis nak mengharapkan hak org tua tua saja dan aku nak membantu. tapi kalau bantuan aku kepada anak anak melayu ni di halang oleh org melayu juga... apa aku nak cakap lagi... aku ucapkan Syukur dan kebesaran Allah menunjukkan kepada aku betapa BUSUKnya hati melayu, walau dulu aku tak berapa percaya orang kata hati melayu tu BUSUK mengalahkan Mayat Manusia.

      Baru kini aku nampak, Allah hu rabbi... memang benar kata org ... org melayu penuh hasad dan dengki... Minta maaf, aku bukan melayu..aku bugis Mix Chinese.... adat bugis aku masih pegang. melayu korang la.

      Lepas ni kalau aku lebih suka berurusan dengan bukan melayu, aku harap korang jangan ghibah dan aibkan aku pula, kata aku x nak majukan anak melayu...

      Apa yang aku tau melayu ni busuk hati, penakut nak jumpa, pendengki kuat no 1, cakap x serupa bikin... bila mana korang akan merempat di tahun depan, aku hanya akan tersenyum, maaf...aku nak tolong.. apa aku ada sekarang HANYA untuk aku sekeluarga... untuk anak anak bangsa... silakan usaha sendiri , Allah itu ada, jangan x percaya pula.... dan aku percaya Allah memberi kamu pemimpin yang zalim kerana maksiat yang kamu sendiri kerjakan.

      Lihat selepas ini apa ghibah yang akan dia lakukan.... kita sama sama tengok....

      Dia sebenarnya bukan fokus pada batu berasbab, tapi dia fokus kepada diri aku, dia nak jahanamkan aku.... kepada si dia... aku takkan jahanam selagi nama dalam geran pusaka aku tak di ubah ke atas nama hang, minta maaf la kalau hang datang dari keluarga takda harta, tu salah mak ayah hang dulu sapa suruh jual, yang hang nak marah ke aku pasai pa?.. bodo?.. akai ada tak pandai nak guna.... jangan marah kalau aku kata bodo, sebab memang bodoh pun.

      Delete
  28. Kehadapan hadirin Tukang Pukul, Dato Pangeran, Salleh Md Saleh, Mangkuk Kalis,

    Mai hadap cheq dulu noh...

    Sebelum nak menghadap Ayahanda tak kan tak teringin nak panaskan badan dengan Nakhoda dulu... Mai lah berlaga Barongan dengan Ambara... Nak selamatkan akidah ummah ya? Mulia sungguh peribadi kalian... Tapi sebelum nak selamatkan akidah sekalian ummah boleh cheq nak uji dahulu akidah kalian? Bab usul tauhid... Cheq minta terangkan kat cheq sifat 20 ja cukup lah noh... Kalau nak bagi bonus penerangan Martabat 7 pun cheq terima... Huhu... Lagi ada kata yang nak tegakkan kebenaran ya? Boleh cheq tanya apa beza kaca dan permata? Apa beza cahaya mentari dengan sinar rembulan? Apa beza haq dan bathil? Ada di antara kalian berempat yang boleh terangkan? Kalau persoalan hamba yang mudah ini pun kalian tidak mampu nak bantu inikan lagi sekalian ummah?

    Sekian dari hamba, terimalah kalian berempat akan pantun ini untuk di buat peneman di kala sunyi :

    Ambilkan kapak belahkan kundur,
    Baik terbelah si ibu kaki;
    Setapak haram tidak ku undur,
    Bertentang mata bergoncang hati...

    Kehendak bukan sebarang kehendak,
    Orang berkehendak berani mati;
    Nakhoda bukan sebarang budak,
    Menegak adil membela diri...


    Salam Laskar Pelangi,
    Nakhoda Andika

    ReplyDelete
  29. pengikut2 yasir ni semua bodoh2 ker? nk tegur pun xboleh, korang ingat korang xde dosa? depa2 tu tegur perkara yg betul. apa kaitan sifat 20 dengan kes ni? tak faham aku. jgn bagi nampak sgt bodoh tu boleh x? aku ni xmasuk belah mana2, aku perhatikan kedua dua belah pihak dan aku nampak apa yg dikatakn saleh tu betul. kalau korang tak caya boleh tanya ustaz utk kepastian. semoga ianya bermanfaat utk kalian semua dan aku doakan jika tok mat ni berniaga dgn cara yg halal disisi islam semoga Allah murahkan rezekinya, tetapi jika sebaliknya semoga Allah membalas kejahatanya. Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ya, hamba bodoh wahai Tuan Saudara Keris Pujangga yang di kasihi... Silakanlah tegur, tiada sesiapa pun yang menghalang... Tiada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan tiada juga insan berdosa yang tidak mempunyai masa hadapan... Seandainya saudara yang dikasihi tidak faham akan kaitan sifat 20 dengan kes ini maafkanlah hamba... Kerna hamba tidak mampu untuk berkongsi kefahaman... Tiada salahnya akan pandangan serta pendapat Saudara Keris Pujangga tentang perkara yang diperkatakan oleh Saudara Salleh kita yang di kasihi itu... Setiap individu bertanggungjawab di atas setiap pandangan serta pendapat mereka masing-masing... Cuba Tuan Saudara Keris Pujangga fikirkan sejenak akan kesan serta akibat rentetan dari kes ini... Seandainya Tok Mat di pihak yang salah kita doakan semoga Allah membalas akan kejahatannya... Tetapi seandainya Tok Mat di pihak yang benar, Saudara Salleh kita serta mereka yang turut bersama bakal dikenakan saman bernilai RM720,000... Dan jika mereka tidak mampu untu membayar saman tersebut dan diiktiraf sebagai muflis bagaimana dengan kehidupan mereka akan datang? Adakah Saudara Keris Pujangga sudi membantu Saudara Salleh dan mereka yang terlibat dalam menghadapi krisis ini dalam mengharungi kehidupan mereka akan datang kelak? Bagaimana pendapat Saudara Keris Pujangga?

      Delete
    3. cakap banyak tak guna , takpa.. kita dah semakin dekat dah.. memang boleh sue sangat sangat sebab Penjenamaan "Tok Mat GB " tu dah di paternkan... macam jenama proton.. so mana mana pun yang menyebutnya dengan menghina, maka boleh di saman.

      Depa tu nak sangat rasa muflis tu macam mana, tak pa.. kita tengah proceed , sabaq sat na.

      Aku salah ka aku betui ka... yang hangpa nak sebut jenama Tok mat GB tu hangpa ni sapa dia.. sabaq

      Delete
    4. depa ni terikut ikut dengan budak di jelutong shah alam tu,

      Budak tu kami x boleh saman, tapi yang waras waras selebihnya ni kami boleh saman xda masalah.

      Tengok video ni pengakuan ayah dia sendiri:

      https://www.youtube.com/watch?v=VW-dLrjuTs0&t=83s


      Yang lain lain tu di pergunakan sahaja, untuk pengetahuan orang yang buat isu ni nama dia bukan Shahril atau Salleh atau apa sahaja yang bermula dengan S, org yang membuka cerita di sebalik ratusan peniaga mistik lainnya dan kenapa tok di pilih adalah kerana pendedahan video ini di dalam semua media.

      Ini lah beliau , dan kerana tidak berpuas hati dengan kata kata pelanggannya sendiri yang membezakan tok dan dirinya, maka dendam wujud dalam hatinya

      https://www.youtube.com/watch?v=SQwYVY3iePs

      Delete
    5. Ini semasa pertama kali dia mencari musuh dengan Tok, lihat video ini dan anda akan tahu pula siapa leader anda yang membuka isu ini:

      https://www.youtube.com/watch?v=wiElnoSiZZk

      Delete
    6. Ini pula barang berasbabnya yang nak di jual jutaan ringgit ....

      Dan salah 1 adegan beliau ke Sabah di curi duitnya di dalam sebuah pusat yang tok x nak sebut dan kemudian di pukul pula oleh orang sabah kerana cakap besar.

      https://www.youtube.com/watch?v=X2Z95gf0C9I&t=39s


      Ini lah leader anda

      Perawat dari Pusat Perubatan Nur Syahar.

      Delete
    7. Akibat barang berasbabnya gagal di JUAL MAHAL kerana kewujudan blog GBunian, maka dia cuba menjatuhkan pihak kami bagi memberi laluan akan perniagaan mistiknya sendiri


      https://www.youtube.com/watch?v=cPzxf6ka6ys&t=6s


      Nilaikan lah leader anda sendiri ini yang anda sanjung dan anda sokong.

      Ini lah yang tok maksudkan, apabila pihak kami off jualan kami, lihat pula apa mamat ni nak buat... masa tu ... bapak korang cakap pun dia takkan peduli dah.

      Di Blog GB kita ajar orang untuk ingat pada Allah .

      Kalau org gila macam ni, awak awak rasa dia akan ajar ingat Allah ke atau PUJA diri dia?

      Dia ni GILA... sah gila .... nak saman tak boleh..tapi yang menyokong dia ada... awak rasa , dia akan bantu awak awak ke nanti di mahkamah?... malah awak akan tercengang sendirian tertanya apa awak buat di mahkamah dan kenapa awak awak di bawak ke mahkamah

      Delete
    8. Eh, avon ada jual barang berasbab Aura.. x syirik ke?

      Delete
    9. Kalau macam tu proceed je la Tok... Guna Tuntutan Sivil Akta Fitnah 1957 untuk claim pampasan serta ganti rugi... Kalau cukup bukti melibatkan jenayah boleh guna Tuntutan Jenayah Seksyen 499 hingga 502 Kanun Keseksaan untuk penjara atau denda... Untuk yang gila tu nanti try bincang dengan lawyer kalau boleh minta mahkamah keluarkan perintah larangan ke macam mana melalui Akta Hasutan 1948 dengan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998... Yang mana yang terlibat semua nanti sabitkan sekali melalui akta-akta yang berkaitan...

      Delete
  30. Fuhh...penatnya membaca...rumusannya..bagi sayalah.. ialah saya dan semua pengikut-pengikut saya akan menuju kepada Geliga Bunian sahaja.

    ReplyDelete
  31. Replies
    1. Pilihan yg bijak tuan..Saya sentiasa disana tuan..

      Delete
  32. fuhh.... penat membaca... saya dah mengkaji blog geliga bunian itu, didapati memang banyak unsur2 bercanggah dgn hukum syarak. Jadilah pembeli yang bijak , jangan mudah tertipu. jauhi GB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu Aku nk tanya.. Hang ni sapa nk hukum orang..Diri tu dh kemas sangatkah..Aku teringin nk jumpa orang jenis macam hang ni..Lama sangat tak warmup nih..

      Delete
  33. Kalau dh baca Dan yakin blog gb tu menipu sila letakkan sekali nama penuh tuan,alamat rumah skarang,no hp senang tokmat nk buat kerja hahaha.. Korang ni tkda teloq ka Woi.. Hangpa Dok jual tok mat dh beli..Dok putaq sana sini ape kes.Aku Dok beli barang Kat blog gb o.k jer..barang pun jauh lebih murah lagi.. Dan suasana Disana harmoni sekali.. Hangpa Dok buat fitnah ni..Sudah2 la sampai bila nk Jadi melayu bodoh..

    ReplyDelete
  34. Jadilah melayu yg bijak.. Jangan Jadi melayu bangsat..

    ReplyDelete
  35. apa maksud tuan barang2 tok mat ok je? maksudnya semua yang dah beli barang tok mat tu dah jadi kaya raya kerana pakai pelarisan, semua dah jadi kebal, semua tidak akan mati berdarah kerana pakai marjan, semua berjaya menundukan makhluk jin, semua menjadi org yang ditakuti? begitu ka? jika ya, apa kata kita cadangkan angkatan tentera malay pakai batu tok mat je utk jadi kebal, xperlu keluar modal yg byk beli baju besi, baju kalis peluru.

    INGAT, JANGAN JADI MELAYU BODOH.

    ReplyDelete
  36. ini penjelasan berkenaan dengan ilmu kebal (tiada ilmu kebal dalam islam)
    https://www.youtube.com/watch?v=3v6NKuSDRpo

    hukum memakai pelaris (haram dan syirik)
    https://www.youtube.com/watch?v=Fve5NQjpz_Q

    sila dengar penjelasan ustaz2 itu. Jangan jadi melayu bodoh

    ReplyDelete
  37. Dialihkan minyak kerbau jalang dan minyak dagu khusus yg benar2 membutuhkan... Sedia minyak bintang dan minyak kuyang putih(terbatas)
    Silakan hubungi 083167951468.trims

    ReplyDelete
  38. Salam...saya ada buntat kelapa asli sepasang mau di maharkan yg minat sila talipon saya ..osman (0173694855).

    ReplyDelete